Ο Έρωτας στην τέχνη

Παραμονή του Αγίου Βαλεντίνου... Ξενόφερτος μεν, αποδεκτός δε! Ή μήπως όχι;😉

Είτε λοιπόν είσαι ερωτευμένος, είτε όχι... είτε τον θέλεις τον Άγιό σου, είτε δεν τον θέλεις, σου 'χω εδώ τον Έρωτα σε διάφορες μορφές τέχνης που αρέσουν σε μένα βεβαίως βεβαίως 😊

Και για να μην πολλά τα λέω, ξεκινώ:


Ο Έρωτας στην γλυπτική

 Ο Έρως και η Ψυχή - Η Ψυχή αναβιώνει με το φιλί τού Έρωτα

Έργο τού Ιταλού γλύπτη Αντόνιο Κανόβα

Σύμφωνα με τον μύθο, η Ψυχή ήταν μια θνητή μα πολύ όμορφη κοπέλα που την ζήλεψε η Αφροδίτη, η μητέρα τού Έρωτα. Έτσι, ζήτησε από τον γιο της, να δηλητηριάσει όλους τους άντρες που την καλοέβλεπαν, και οι οποίοι είχαν σταματήσει να ασχολούνται με την θεά. Ο Έρωτας, από λάθος, πληγώθηκε από τα ίδια του τα βέλη και ερωτεύτηκε την Ψυχή. Μετά από περιπέτειες λοιπόν, κι αφού ο Έρωτας φυλακίστηκε από την Αφροδίτη και η Ψυχή έφερε εις πέρας τρεις αποστολές που της ανέθεσε η θεά ( η τρίτη αποστολή βέβαια την έριξε σε βαθύ ύπνο), ο Έρωτας το έσκασε, ζήτησε βοήθεια από τον Δία και το happy end δεν άργησε να έρθει! Ο Έρωτας έγινε ζευγάρι με την Ψυχή η οποία με την βοήθεια τού Δία ήταν πλέον αθάνατη!


Ζωγραφική

Πυγμαλίων και Γαλάτεια

Έργο τού Jean-Léon Gérôme

Λάδι σε μουσαμά 

Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης τής Νέας Υόρκης

Η ιστορία αναφέρεται στον μυθικό βασιλιά της Κύπρου Πυγμαλίωνα και αναφέρει ότι κάποτε ερωτεύθηκε ένα γυναικείο άγαλμα της Αφροδίτης από ελεφαντόδοντο. Ζήτησε λοιπόν, τελικά, από τη θεά Αφροδίτη να του χαρίσει μια αληθινή γυναίκα όμοια με το άγαλμα. Μετά από λίγο, ο Πυγμαλίων είδε με έκπληξή του ότι το άγαλμα ήταν πια μια ζωντανή γυναίκα, η Γαλάτεια. Την νυμφεύθηκε και από τον Γάμο αυτόν γεννήθηκε ο Πάφος,

Πηγή Wikipedia



Αρχιτεκτονική

Τατζ Μαχάλ
Ένα κτιριακό συγκρότημα που βρίσκεται στην Ινδία. Το συγκρότημα αναπτύσσεται γύρω από το μαυσωλείο που ανήγειρε ο Σαχ Τζαχάν Μογγόλος αυτοκράτορας (Σάχης) προκειμένου να τιμήσει τη πολυαγαπημένη του σύζυγο Μουμτάζ Μαχάλ που πέθανε το 1631 κατά τη διάρκεια τοκετού.
Συγκεκριμένα κατά την διάρκεια γέννησης τού 14ου παιδιού τους!!!
Πηγή Wikipedia, Αρχαιολογική υπηρεσία της Ινδίας

Φωτογραφία Gerd Eichmann



Ποίηση

Εδώ θα μου επιτρέψεις να σωπάσω. Τα λέει όλα η ποιήτρια.

Κική Δημουλά "Ο πληθυντικός αριθμός"

Ὁ ἔρωτας,

ὄνομα οὐσιαστικόν,

πολύ οὐσιαστικόν,

ἑνικοῦ ἀριθμοῦ,

γένους οὔτε θηλυκοῦ οὔτε ἀρσενικοῦ,

γένους ἀνυπεράσπιστου.

Πληθυντικός ἀριθμός

οἱ ἀνυπεράσπιστοι ἔρωτες.

 

Τραγούδι

Where do I begin    (love story) 

Shirley Bassey.      Εδώ μπορείς να το ακούσεις




Χορός

Τάνγκο        

Dance me to the end of love

Leonard Cohen

Εδώ μπορείς να το δεις




Κινηματογράφος

Το ημερολόγιο

Το Ημερολόγιο (αγγλικάThe Notebook) είναι ρομαντικό δράμα παραγωγής 2004, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Νίκολας Σπαρκς. Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Νικ Κασσαβέτης. Πρωταγωνιστούν οι Ράιαν Γκόσλινγκ και Ρέιτσελ ΜακΆνταμς ως ένα νεαρό ερωτευμένο ζευγάρι στις αρχές της δεκαετίας του 1940. Την ιστορία τους, την αφηγείται από το παρόν ένας ηλικιωμένος άντρας (Τζέιμς Γκάρνερ) που μένει σε ένα γηροκομείο, σε μία ηλικιωμένη γυναίκα (Τζίνα Ρόουλαντς) που κατοικεί και αυτή στο ίδιο γηροκομείο.

Πηγή Wikipedia




Κλείνω με το παρακάτω...


Αυτά τα σανδάλια βρέθηκαν στο φέρετρο του Eung-Tae-Lee, ενός άντρα από το 16ο αιώνα που πέθανε στα τριάντα του, αφήνοντας πίσω του την έγκυο γυναίκα του. Αυτά τα σανδάλια πλέχτηκαν με τα μαλλιά της και συνοδεύονταν από ένα γράμμα τοποθετημένο στο στήθος του. Στον πατέρα του Won 1η Ιουνίου 1586 Πάντα έλεγες, "Αγάπη μου, ας ζήσουμε μέχρι τα μαλλιά μας να γίνουν γκρίζα και να πεθάνουμε την ίδια ημέρα". Πώς μπόρεσες να πεθάνεις πριν από εμένα; Πώς έφερες την καρδιά σου σε εμένα και πώς έφερα τη δικιά μου σε εσένα; Όποτε ξαπλώναμε πάντα μου έλεγες, "Αγάπη μου, οι άλλοι άνθρωποι λατρεύουν και αγαπάνε ο ένας τον άλλον, όπως εμείς; Είναι πραγματικά όπως εμάς;" Πώς μπόρεσες να αφήσεις όλα αυτά πίσω και να φύγεις πριν από μένα; Απλά δεν μπορώ να ζήσω χωρίς εσένα. Απλά θέλω να έρθω σε εσένα. Σε παρακαλώ πάρε με εκεί που είσαι. Τα συναισθήματά μου για εσένα δεν μπορώ να τα ξεχάσω σε αυτό τον κόσμο και το πένθος μου δεν γνωρίζει όρια. Που θα μπορέσω να βάλω την καρδιά μου τώρα και πώς θα μπορέσω να ζήσω με το παιδί, όταν μου λείπεις; Σε παρακαλώ δες αυτό το γράμμα και πες μου με λεπτομέρεια στα όνειρά μου. Επειδή θέλω να ακούσω στα λεπτομερή λεγόμενά σου στα όνειρά μου και να γράψω αυτό το γράμμα και να το βάλω μέσα. Κοίτα προσεχτικά και μίλησέ μου. Όταν γεννήσω το παιδί που έχω μέσα μου, ποιον θα αποκαλεί μπαμπά; Μπορεί να κατανοήσει κανείς πώς νιώθω; Δεν υπάρχει τραγωδία σαν κι αυτή κάτω από τον ουρανό. Είσαι απλά σε ένα άλλο μέρος, και όχι σε τέτοιο βαθύ πένθος όσο εγώ. Δεν υπάρχει τέλος στη θλίψη μου που γράφω στο περίπου. Σε παρακαλώ δες προσεχτικά αυτό το γράμμα και έλα στα όνειρά μου και φανερώσου λεπτομερώς και πες μου. Πιστεύω ότι μπορώ να σε δω στα όνειρά μου. Δεν υπάρχει κάποιο όριο σε αυτά που θέλω να πω και σταματάω εδώ. Πηγή: www.lifo.gr


Η λίστα μου είναι ατελείωτη. Τόσα και τόσα έργα τέχνης μιλούν στην ψυχή μου. Μουσικές, στίχοι,βιβλία... Εικόνες που είδα κι εικόνες που έζησα...

Κι εγώ λίγο αποκαλύφθηκα. 

Καλό βράδυ σε όλους τους ερωτευμένους. Και σ' αυτούς που δεν είναι... ευχή μου, να γίνουν 😊

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΝ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΣΠΑΝΑΚΙ...!

Ένας κορμός, μα τι ΚΟΡΜΟΣ!

ΦΤΙΑΧΝΩ ΑΛΜΠΟΥΜ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ